سرانه واقعی پزشکان خانواده شهری محاسبه شد

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران با انتشار نتایج یک تحقیق در مورد نرخ تمام شده سرانه پزشکان خانواده شهری در دو استان فارس و مازندران، تاکید کرد که سرانه واقعی پزشکان خانواده در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰ درصد بیش از سرانه مصوب هیات دولت بوده است.

دکتر کامیابی نبود مستندات دقیق برای تعیین سرانه پزشکان خانواده در سال‌های گذشته را یکی از معضلات دولت و مجلس برای برآورد دقیق و تصویب آن دانست و گفت اکنون برای تعیین سرانه سال بعد، این مستند که بر پایه هزینه‌یابی دقیق فعالیت‌ها و اصول کاملا علمی تدوین شده است، هر گونه اعمال سلیقه و رفتار غیرکارشناسی را در فرایند تعیین سرانه آشکار خواهد کرد.

رییس انجمن ضمن تشکر از پژوهشگران و همه همکارانی که در این تحقیق دست داشته‌اند، خواستار توجه جدی مسوولین کشوری به نتایج این پژوهش شد و از پزشکان خانواده این دو استان خواست تا برای مطالبه جدی حقوق خود و جامعه تحت پوشش همت کنند.

گفتنی است که تحقیق مورد اشاره از نوع توصیفی و کاربردی است و توسط مرکز تحقیقات عدالت در سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری انجمن پزشکان عمومی صورت گرفته است. در این پژوهش اجزای فنی و حرفه‌ای بسته خدمات پزشکی خانواده به تفکیک مورد محاسبه قرار گرفته و پس از تعیین درآمد مورد انتظار پزشکان خانواده، میزان قیمت تمام شده و سرانه بسته خدمات پزشکان خانواده در دو استان فارس و مازندران تعیین شده است.

Family Physician Costing -1402

(Visited 209 times, 1 visits today)

درباره‌ salehi

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*