وزیر بهداشت: سوال مردم این است که سیاست‌های سلامت چه نفعی بر زندگی آنها خواهد داشت

 

 دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت امروز ۱۳ مرداد ماه در افتتاحیه سند راهکارهای اجرایی سیاست‌های ابلاغی سلامت گفت: این سیاست‌ها یک سند محسوب می شود اما سوال مردم این است که این سیاست‌ها چه نفعی بر زندگی آنها خواهد داشت، متاسفانه ما خیلی اوقات شاهد این هستیم که در مقابل دستورات رفتارهای کلیشه ای انجام می‌دهیم یعنی یک کار نمادین را بعد از ابلاغ یک دستوری را در ابتدا شروع می کنیم و بعد به مرور زمان غبار آن مانع از رویت آن می شود و در کل آن موضوع به فراموشی کشیده می شود.

وی افزود: خیلی از کشورها تدوین قوانینشان را با ما شروع کرده‌اند و هم اکنون این قوانین عملیاتی شده است اما ما هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده‌ایم در اتاق خود بنده چندین ویترین با سندهای مختلف است که متاسفانه این سندها هیچ اتفاقی را در زندگی مردم جامعه رقم نزده‌اند.

هاشمی اظهار کرد: آن چیزی که من دیده‌ام، قالب همان قالب است و باز تبدیل به تدوین یک سری اسناد می‌شوند و اینکه چقدر می‌تواند برای سلامت مردم موثر باشد در آن تردید است.

وی با بیان اینکه مردم مشکلات زیادی دارند، تصریح کرد: به عنوان مثال مردم از لحاظ بیمه مشکلات زیادی داشته‌اند که این مشکلات باعث ابلاغ این سیاست‌ها شده است در واقع ما باید توجه داشته باشیم، کشوری می تواند پیشرفت کند که به سلامت روحی، جسمی و معنوی مردم را تامین شده باشد.

هاشمی گفت: بعد از ابلاغ این سیاست‌ها  ما هم در یکی دو ماه اول این مسیر را با بیانیه و جلسات نمادین برگزار کردیم که سرانجام آن هنوز معلوم نیست به طوری که  تدوین این سند سال ۸۵ شروع شده و ۹۲ در مورد آن تصمیم گیری شد و امسال هم بعد از ۸ سال اجرایی شدن آن ابلاغ شده است که مسئولیت بزرگی را بر عهده ما و شما قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ما باید فضا را مثبت‌تر از چیزی که هست پیش ببریم و آنچه از شما می خواهم که تدوین برنامه ای که باید وزارت بهداشت آن را در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده اثر آن را مردم لمس کنند و باید اگر هم در قسمتی از بخشی از موارد با مشکل روبرو بودید می توانید از تجربه کار دیگران نیز استفاده کنید.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از شما می خواهم که خود محوری نکنید، اقتدار طلبی نکنید و به فکر مردم باشید و دست به دست هم بدهیم تا دولت و مجلس را مجاب کنیم که سهم این حوزه افزایش پیدا کند به طوری که در حال حاضر از هدفمندی یارانه‌ها هنوز مبلغی به ما نداده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران

 

 

 

(Visited 79 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*