معاون آموزشی وزیر بهداشت: روان درمانی کار پزشک است و هیچ کس دیگری خارج از وزارت بهداشت حق ورود به بخش درمان را ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: هر مداخله‌ای در حوزه سلامت چه در آموزش و چه در درمان، مربوط به وزارت بهداشت است و باید مجوز وزارت بهداشت را اخذ کند.

دکتر امیرمحسن ضیایی در مورد اختلاف نظر درباره برخی رشته‌های دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، گفت: هیچ کس نمی‌تواند در حوزه سلامت خارج از نظارت و تولیت وزارت بهداشت در امر سلامت و امور مرتبط با آن دخالت کند.

وی با اشاره به بحث دوره‌های روانکاوی برای دانشجویان روان پزشکی، گفت: دوره روانکاوی بخشی از دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی است و درمان کار کسی است باید آموزش لازم را در حوزه سلامت وزارت بهداشت دیده باشد. روان درمانی کار پزشک است و هیچ کس دیگری خارج از وزارت بهداشت حق ورود به بخش درمان را ندارد.

وی افزود: سازمان نظام روانشناسی هم می‌داند که روانشناسی بالینی برای جایی است که بیمار وجود دارد و بیمار هم در مکانی است که تولیت آن با وزارت بهداشت است بنابراین این مسئله باید اصلاح شود و همکاران عزیز در نظام روانشناسی به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: تا کنون هیچ‌گونه مجوزی از سوی وزارت بهداشت برای مراکز علمی کاربردی صادر نشده است.

(Visited 218 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*