از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغ شد: کناب ارزش نسبی خدمات سلامت در سال ۹۳

معاونت درمان وزارت بهداشت کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت سال ۹۳ را ابلاغ کرد. در این ابلاغیه نکات زیر مورد تاکید قرار گرفته است:

 

۱٫ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت از طریق سامانه معاونت درمان وزارت بهداشت به آدرس http://RVU.health.gov.ir در دسترس موسسات پزشکی، پزشکان و دست اندارکاران حوزه سلامت خواهد بود. ضمنا اخبار و اطلاعیه های مرتبط با کتاب مذکور در همین سامانه درج خواهد شد.

۲٫ بیمارستانها و موسسات پزشکی و دست اندرکاران حوزه سلامت برای ارائه نقطه نظرات و درج سئوالات میتوانند از طرق زیر اقدام نمایند:

  • سامانه http://RVU.health.gov.ir
  • پست الکترونیکی : RVU@health.gov.ir
  •  تلفن به شماره ۸۱۴۵۵۵۰۰ – ۰۲۱
  • نمابر به شماره ۸۱۴۵۴۷۶۶ – ۰۲۱

۳٫ کلیه بیمارستانها و موسسات تشخیصی و درمانی مکلفند برای درج خدمات در صورتحساب و پروندههای بیماران تنها از کدینگ ملی مندرج در کتاب مذکور استفاده نمایند و در صورتی که خدمت تشخیصی، درمانی، پاراکلینیک و توانبخشی در کتاب مذکور وجود نداشته باشد، ایجاد کد جدید توسط موسسه برای این دسته از خدمات ممنوع میباشد و لازم است در این زمینه از این معاونت استعلام صورت پذیرد.

۴٫ ضریب ریالی برای کلیه خدمات اعم از داخلی، جراحی، بیهوشی، توانبخشی، پاراکلینیک و تشخیصی،  واحد می باشد که این مبلغ در سال جاری و در بخش دولتی و عمومی غیردولتی برابر ۸۸ هزار ریال و در بخش خصوصی برای کلیه خدمات ۳۸۰ هزار ریال و برای خدماتی که با علامت O مشخص شده اند 200 هزار ریال است. همچنین با استناد به تصویبنامه شماره ۷۵۸۵۳ /ت ۵۰۹۸۲ ه مورخ ۱۳۹۳/۷/۵ تنها در خصوص خدمات پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیصی -طبی، پاتولوژی، ژنتیک، تصویربرداری پزشکی، پزشکی هسته ای و رادیوتراپی (موضوع فصل ۷ و ۸ کتاب ارزش نسبی) در بخش خصوصی در سال جاری همچنان تعرفه های ابلاغی هیات محترم وزیران موضوع تصویبنامه 2/ 21463 /ت ۵۰۵۰۳ ه مورخ ۱۳۹۳/۲/۳۰ لازم الاجرا میباشد .

 5. با عنایت به بند ۸ تصویبنامه شماره ۷۴۴۵۰ /ت ۵۰۹۸۲ ه مورخ ۱۳۹۳/۷/۱ هیات محترم وزیران مینی بر ثابت ماندن فرانشیز بیماران در هزینه های بستری که از طریق نظام ارجاع « ثابت ماندن سهم ریالی پرداخت مردم » در بیمارستانهای دانشگاهی بستری میگردند، معادل ۳% و برای سایر بیمهشدگان معادل ۶% تعیین میگردد. لازم به ذکر است که هزینه دارو و لوازم پزشکی بیماران بستری کما فیالسابق به ترتیب معادل ۵ درصد و ۱۰ درصد محاسبه میشود. بدیهی است ما به التفاوت فرانشیز مذکور تا فرانشیز درج و از محل منابع طرح « تخفیف ارزش نسبی » قانونی بیماران در صورت حساب بیماران تحت عنوان تحول نظام سلامت تامین میگردد.

۶٫ با توجه به ابلاغ کتاب جدید ارزش نسبی خدمات سلامت و لزوم بازنگری در نظام باز توزیع درآمد های بیمارستانی، از تاریخ ۱۳۹۳/۷/۱ پرداخت کارانه پزشکان و کارکنان غیر پزشک در چارچوب دستورالعمل جدید بازتوزیع خواهد بود که متعاقبا اعلام خواهد گردید.

 

 

دانلود فایل ضمیمه

(Visited 235 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*