دکتر پزشکیان: طرح فعلی پزشک خانواده من درآوردی است

pezeshkian

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد، گفت: بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت بوده و طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است.

پزشکیان با اشاره به طرح پزشک خانواده اظهار داشت: طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است که در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و اجرا نمی‌شود و این در حالی است که پزشک خانواده تعاریف خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد، گفت: قانونگذار به طور روشن روش‌ها و متدهای مورد نیاز برای اجرای طرح تحول سلامت را تبیین و تشریح کرده است اما متاسفانه نحوه اجرای این طرح اشتباه است و اظهارات اخیر وزیر بهداشت در مورد عدم همراهی بیمه نتیجه رویکرد اشتباهی است که دولت در نحوه اجرای این طرح در پیش گرفته است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت است و اگر به این روش ادامه داده شود کل بودجه دولت نیز جوابگوی طرح تحول سلامت نخواهد بود.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه قانون برنامه طرح تحول سلامت راهبردهای مختلف و اولویت‌ها و دستورالعمل‌ها مشخص شده و اصول مدیریتی نیز بیان شده است و در این طرح خرید خدمت و پرداختی‌ها طبق یک سیستم مشخص باید صورت می‌گرفت.

پیش از این نیز عضو انجمن پزشکان عمومی ایران نسبت به مصادره نام پزشک خانواده توسط طرح های وزارت بهداشت هشدار داده بود که این موضوع با واکنش قائم مقام این وزراتخانه و حتی حذف مطلب انجمن پزشکان عمومی از خبرگزاری جمهوری اسلامی مواجه شده بود.

(Visited 723 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*