امضای تفاهم‌نامه خدمات سطح یک بیمه روستائیان

franchise-agreement

 عصر دیروز تفاهم‌نامه خدمات سطح یک بیمه روستائیان،عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با حضورعلی‌اکبرسیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت و محمدجواد کبیرمدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به امضاء رسید.

کبیر در حاشیه این برنامه گفت: «سال گذشته ۴ درصد از منابع این سازمان در بخش روستائیان برای خدمات سلامت دهان و دندان در مناطق روستایی، عشایر وشهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اختصاص یافت.»

وی ادامه داد:«از آنجایی که سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع یک درصد مالیات بر ارزش افزوده محقق نشد، نتوانستیم آنطور که باید این این خدمات را ارائه دهیم. ولی امسال با سازماندهی و برنامه‌ریزی که صورت گرفته است هماهنگی‌های لازم در سطح محیط صورت گرفته و به لحاظ ساختار ارائه‌کنندگان خدمت تمهیدات لازم انجام شده است تا بتوانیم تضمین دسترسی، بهره‌مندی و برخورداری مردم از خدمات را فراهم کنیم.»

کبیرگفت: «در صورتی که بسته خدمات پایه سلامت تقویت شود،می‌توان بار مراجعه مردم را در مناطق روستایی به سطوح تخصصی و بیماستانی را کمتر کنیم.»

وی با تاکید بر اینکه جهت اجرای تفاهم‌نامه اشاره شده ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که البته بخشی از این اعتبارات به ارائه خدمات دهان و دندان اختصاص خواهد یافت، افزود: «هماهنگی‌های لازم درحوزه اجرایی بین سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت بهداشت براساس مفاد تفاهم‌نامه صورت گرفت. تمام افرادی که ساکن مناطق روستایی و تحت پوشش دفترچه بیمه سلامت هستند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.»

بهداشت دهان و دندان احیاء شد
در ادامه علی‌اکبر سیاری، معاون وزیربهداشت نیز گفت: «بحث بهداشت دهان و دندان دوباره احیاء شد و سازمان بیمه سلامت ایران برای اولین بار بحث درمان را پوشش خواهد داد. این درحالی است که در ایران بحث درمان خدمات دندانپزشکی از جمله قیمت گذاری و پوشش بیمه‌ای مغفول مانده بود.»

وی در خصوص بحث سلامت دهان و دندان گفت: «این خدمات به دو دسته خدمات بهداشتی و درمانی تقسیم می‌شود. خدمات بهداشتی در حوزه بهداشت است که شامل معاینه،آموزش بهداشت، وارنیش فلورایدتراپی،ترمیم دندان آسیب دیده و جرم‌گیری است. قسمتی که مربوط به خدمات بهداشتی است را بخش بهداشت انجام می‌دهد و قراراست بیمه سلامت ایران اعتباری برای خدمات درمانی و ترمیمی در نظر بگیرد.» معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: «برنامه پزشک خانواده شامل برنامه سلامت است و فقط برنامه درمان روستائیان نیست. در خصوص خدمات دندانپزشکی از آنجایی که این خدمات تعطیل شده بود، سال گذشته ساختار آن را فراهم کردیم و امسال در تلاش هستیم که نیروی انسانی و دندانپزشک را بیشتر کنیم. همچنین در بلندمدت پیش‌بینی کرده‌ایم که کاردان بهداشت دهان و برای مناطق محروم نیز دندانپزشک تربیت کنیم.»

سیاری در خصوص پرداختی پزشکان نیز بیان کرد: «براساس جدولی که درتفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است، اولویت پرداخت پزشکان با روستا و شهرهای محروم خواهد بود.»

روزنامه سپید ۲۰ آبان

(Visited 205 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*