مشاور وزیر در امور پزشکان عمومی: فعالیت ۶٠ هزار پزشک عمومی در کشور

dr-taamoli

دکتر تاملی گفت: پزشکان عمومی در سطح اول نظام ارجاع، ارایه خدمات درمانی می دهند.

دکتر سعید تاملی مشاور وزیر بهداشت در امور پزشکان عمومی با حضور در غرفه وب دا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در خصوص جایگاه پزشکان عمومی در طرح تحول سلامت  گفت: یکی از لایه های طرح تحول سلامت، پزشک خانواده و بیمه روستایی است و ۷ هزار پزشک عمومی به عنوان پزشک خانواده در روستاها و مراکز بهداشتی درمانی روستایی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی با بیان این که در سال ۹۴ نزدیک به ۲ هزار پزشک عمومی جذب برنامه پزشکی خانواده در روستاها شده اند، افزود: دستمزد این پزشکان بین ۵ میلیون و هشتصد هزار تومان تا ۱۴ میلیون تومان است که این دریافتی بسته به ضریب محرومیت و تعداد بیمه شده روستایی تحت پوشش می باشد.

مشاور وزیر در امور پزشکان عمومی از دیگر سطوح طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت به  ارائه خدمات  و حضور پزشکان در شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر اشاره کرد و گفت: به ازای هر مرکز سلامت جامع حداقل ۲ و حداکثر ۳ تا ۴ پزشک عمومی در این مراکز مشغول به کار هستند.

وی در ادامه گفت: تعدادی از پزشکان عمومی نیز در مراکز بهداشتی درمانی شهری، شبکه های بهداشتی درمانی، اورژانس های بیمارستان های دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند.

دکتر تاملی در ادامه افزود: حدود ۶ هزار پزشک عمومی نیز در بخش MMT (مراکز درمانی نگهدارنده) مشغول به کارند.

وی در پایان با ذکر این که آمار دقیقی از پزشکان عمومی در دست نداریم، افزود: حدودا ۶۰ هزار پزشک عمومی در کشور و در بخش های دولتی و خصوصی فعالیت می کنند.

(Visited 438 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*