تامین اجتماعی: پرداخت تعهدات پزشکان عمومی اولویت ماست

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: در دیدار رییس انجمن پزشکان عمومی ایران با دکتر تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، وضعیت تعهدات بیمه‌ی تامین اجتماعی به پزشکان عمومی بخش خصوصی و پزشکان خانواده مورد بررسی قرار گرفت.

photo_2016-06-28_09-16-42
در این دیدار که شنبه ۴ تیر ۹۵ در دفتر دکتر نوربخش برگزار شد، دکتر عباس کامیابی با بیان این‌که سرانه‌ی سطح یک پزشکان خانواده تا اسفند سال گذشته پرداخت شده و پزشکان عمومی شاغل در بخش خصوصی هنوز مطالبات ۴ ماه از سال گذشته را دریافت نکرده‌اند و تشکر از وعده‌ی ایشان در چهارمین همایش جامع سالیانه‌ی انجمن پزشکان عمومی در اردیبهشت ماه مبنی بر اولویت پرداخت مطالبات پزشکان عمومی، خواستار تسریع در پرداخت این مطالبات شد.
در مقابل، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با ابراز تاسف از این‌که طی سال‌های گذشته پرداخت مطالبات پزشکان عمومی در تامین اجتماعی اولویت چندانی نداشته و تاکید مجدد بر اولویت پرداخت تعهدات این سازمان به پزشکان عمومی بخش خصوصی و پزشک خانواده علی‌رغم مشکلات مالی اخیر، در همین جلسه پیرو مکاتبه‌ی قبلی انجمن پزشکان عمومی، دستور پرداخت دو ماه از مطالبات پزشکان عمومی بخش خصوصی را صادر کرد که تا زمان انتشار این خبر، در برخی از استان‌ها پرداخت شده است.
در این دیدار موضوع کسورات اعمال شده بر سرانه‌ی پزشکان خانواده‌ی استان فارس نیز مطرح شد که دکتر نوربخش با تاکید بر ضرورت ماندگاری پزشکان عمومی در چرخه‌ی فعالیت‌های حرفه‌ای و تسریع در پیاده‌سازی و توسعه‌ی برنامه‌ی پزشک خانواده، گفت اجرای این کسورات ناشی از مصوبات ستاد کشوری پزشک خانواده بوده است و با درخواست دکتر کامیابی مبنی بر تشکیل جلسه‌ای با حضور ذی‌نفعان و نمایندگان سازمان‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت برای رفع ابهامات و سوءتفاهمات موجود در اولین فرصت موافقت کرد.
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در این جلسه ضمن سپاس از اعتقاد راسخ تامین اجتماعی به تقویت طب عمومی و حمایت از حرکت‌های انجمن برای توسعه‌ی برنامه‌ی پزشک خانواده، از پیشنهادهایی که به‌منظور مشارکت بیشتر این سازمان در توسعه‌ی برنامه‌ی پزشک خانواده مطرح شد استقبال کرد که به‌محض نهایی شدن به ‌اطلاع همکاران خواهد رسید.

متن نامه‌ی دکتر کامیابی به دکتر نوربخش که هفته ی پیش ارسال شده بود، به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نوربخش
مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی
با سلام و احترام
ضمن سپاس مجدد از بیانات ارزشمند جناب‌عالی در چهارمین همایش جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران، مبنی بر اولویت قرارگرفتن پرداخت تعهدات آن سازمان نسبت به پزشکان عمومی (پزشکان عمومی شاغل در مطب یا درمانگاه‌ها و همچنین پزشکان خانواده) که موجب خرسندی جامعه‌ی پزشکان عمومی گردید، خواهشمند است جهت اجرایی شدن موضوع مذکور و ابلاغ بخشنامه‌ی مربوطه امر به مساعدت فرمایید. مجدداً از مواضع ارزنده‌ی جناب‌عالی در تقویت طب عمومی و توجه ویژه به جامعه‌ی پزشکان عمومی قدردانی می‌گردد.

(Visited 205 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*