آیین‌نامه شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی استان

آیین‌نامه شورای هماهنگی انجمن‌های پزشکان عمومی استان

شورای هماهنگی انجمن­ های پزشکان عمومی استان که در این آیین­نامه «شورا» نامیده می­شود، به استناد پیشنهاد مورخه ۷/۲/۸۵ نشست هماهنگی شعب انجمن پزشکان عمومی ایران و به منظور هماهنگی و سیاست­گذاری مشترک میان شعب انجمن­های پزشکان عمومی استان، مطابق با ضوابط ذیل تشکیل می­ گردد.

 

ماده ۱: اهداف

شورا وظیفه هماهنگی در اتخاذ سیاست­ها و برنامه­ های مشترک شعب انجمن در استان را  منطبق با اهداف مندرج در اساسنامه انجمن پزشکان عمومی ایران بر عهده دارد. در استان­هایی که حداقل دو شعبه­ ی رسمی انجمن وجود دارد، شورای هماهنگی می­تواند تشکیل شود.

 

ماده ۲: وظایف

۱٫       هماهنگی جهت اجرای مصوبات هیات مدیره­ ی مرکزی انجمن

۲٫       موضع­گیری مشترک در استیفای حقوق صنفی و برنامه­های کلان حوزه سلامت استان

۳٫       هماهنگی و برنامه­ریزی در جهت اجرای سیاست­های مشترک اتخاذ شده از سوی شعب انجمن در استان

۴٫       ارائه­ ی پیشنهاد مشترک در تعرفه‌های خدمات پزشکان عمومی، ضرایب مالیاتی، مالیات، عوارض و … به مبادی ذی­ربط

۵٫       تعامل با دستگاه­های مرتبط با سلامت از جمله سازمان­های نظام پزشکی، دانشگاه­های علوم پزشکی، انجمن­های علمی و صنفی پزشکی، سازمان­ های بیمه­ گر و غیره

۶٫       همکاری در جهت انجام پژوهش­های کاربردی، برنامه­ های آموزشی و آموزش مداوم

۷٫       برنامه­ ریزی و همکاری برای تاسیس شعب انجمن در شهرهای فاقد انجمن

۸٫       انتشار نشریه، جزوات وکتب علمی و راه اندازی پایگاه اینترنتی حسب توان

۹٫       تشکیل کمیته­ های کارشناسی حسب نیاز

 

ماده ۳: ترکیب شورا

شورا متشکل از روسای هیات مدیره و نمایندگان شعب انجمن در استان و نیز فعالان صنفی در شهرستان­های فاقد انجمن به شرح ذیل می­باشد:

۱٫       از شهرستان­ هایی که اعضای انجمن کمتر از ۱۰۰ نفر باشد، رییس هیات مدیره یا نماینده­ ی هیات مدیره (از اعضای هیات مدیره) به عنوان عضو شورا با حق رای در جلسات شرکت می نماید.

۲٫       از شهرستان­ هایی که اعضای انجمن بیش از ۱۰۰ نفر باشد، به ازای هر ۱۰۰ نفر یک نماینده (حداکثر ۳ نماینده) بنا به تشخیص هیات مدیره­ ی انجمن مربوطه، با حق رای در جلسات  شرکت می نمایند.

۳٫       از شهرستان­ هایی که فاقد تشکیلات رسمی انجمن بوده حسب صلاحدید و تایید شورا، یک نفر فعال صنفی بنا به انتخاب پزشکان شاغل درآن محل، بدون حق رای در جلسات شورا شرکت می نماید.

 

ماده ۴: اداره و نظارت بر شورا

برای اداره­ ی شورا و اجرای تصمیمات، هیات رئیسه­ای متشکل از: رییس، نایب رییس، دبیر و خزانه دار خواهد بود که با رای اکثریت نسبی اعضای شورا و برای مدت ۳ سال انتخاب می شوند. وظایف هیات رییسه به شرح ذیل می باشد:

۱٫       وظایف رئیس (و در غیاب وی نایب رییس) عبارت است از تشکیل و اداره جلسات، مشارکت در تهیه و تایید دستور جلسات، انطباق مصوبات با مقررات و سیاست­های انجمن مرکزی، ابلاغ مصوبات شورا، ایجاد ارتباط و انجام مکاتبات رسمی با مسئولین و دستگاه­های استان و نیز سخنگویی تصمیمات و سیاست­ های شورا.

۲٫       وظایف دبیر عبارت است از تهیه و ارسال دستور جلسات، دعوت از اعضا و تشکیل جلسات، مستندسازی مذاکرات جلسات، اداره دبیرخانه شورا، مدیریت وقت جلسات، ثبت مذاکرات و مصوبات جلسات، پیگیری اجرای تصمیمات و مصوبات.

۳٫       وظایف خزانه دار عبارت است از تنظیم گردش مالی شورا مطابق با مصوبات شورا و نیز گزارش بیلان مالی به شورا.

۴٫       هیات رئیسه، مجری مصوبات شوراست.

برای نظارت بر عملکرد هیات رییسه شورا یک نفر بازرس از بین اعضای شورا انتخاب و ناظر بر عملکرد هیات رئیسه خواهد بود وگزارش خود را بصورت دوره­ ای به شورا ارائه خواهد کرد.

 

ماده۵: نحوه تشکیل جلسات و روند تصمیم­ گیری

۱٫       جلسات رسمی شورا حداقل بین ۱ تا ۳  ماه در مرکز استان تشکیل می­گردد. بنا به تصویب شورا این جلسات می­تواند به صورت دوره­ ای در سایر شهرستان­ ها نیز برگزار شود.

۲٫       جلسات فوق­ العاده با تصویب هیات رئیسه یا در خواست اکثریت نسبی اعضای دارای حق رای تشکیل خواهد شد.

۳٫       دستور جلسات رسمی شورا حداقل یک هفته قبل از تشکیل جلسات توسط هیات رئیسه مشخص و از طریق دبیر به اطلاع کلیه اعضا خواهد رسید. دستور جلسات فوق العاده نیز بنا به فوریت هم زمان با دعوت به اطلاع اعضاء خواهد رسید.

۴٫       رسمیت جلسات شورا با حضور دو سوم اعضای دارای حق رای و تصمیمات شورا با اکثریت نسبی اعضای دارای حق رای حاضر در جلسه به تصویب می رسد.

 

ماده  ۶: منابع مالی و هزینه های شورا

منابع مالی شورا جهت تامین هزینه جلسات، ماموریت­ها، نشریه و… بنا به تصویب شورا از محل­ های ذیل تامین می­گردد:

۱٫       سهمیه  مالی تعیین شده برای شعب انجمن حسب تصویب شورا

۲٫       درآمد حاصل از فعالیت­های مشترک درآمد زا از جمله دوره­های آموزشی، دریافت آگهی و…

۳٫       درآمد حاصل از جذب حامی مالی و نیز کمک­ها و هدایای بخش خصوصی و دولتی

این آیین­ نامه در ۶ ماده، در تاریخ ۱/۷/۹۲ به تصویب هیات مدیره مرکزی انجمن پزشکان عمومی ایران رسید و کلیه آیین­ نامه­ ها و رویه ­های قبلی، از این تاریخ لغو و بلااثر می­گردد.

دانلود فایل ضمیمه

(Visited 458 times, 1 visits today)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *