شرح وظایف خزانهدار انجمن پزشکان عمومی ایران
خزانه دار انجمن پزشکان عمومی ایران از اعضای هیات مدیره انجمن بوده که از طرف ایشان انتخاب و مسئولیت امور مالی انجمن را به شرح ذیل خواهد داشت:
۱- تدوین بودجه سالانه انجمن براساس سیاستها و برنامههای مصوب و با در نظر گرفتن منابع و مصارف.
۲- مدیریت وصول حق عضویت و کمکهای مالی، پرداخت دستمزد و سایر تعهدات حقوقی به کارکنان و مراجع مرتبط.
۳- تنظیم و نگهداری دفاتر و اسناد مالی، ثبت و نظارت بر اموال منقول و غیر منقول انجمن.
۴- تهیه یا طراحی سیستمهای نرم افزاری و فرمهای مورد نیاز به منظور هماهنگی در انجام امور مالی در واحدهای مختلف و شعب.
۵- دریافت و پرداخت اسناد مالی (چک، سفته و غیره) و مدیریت تامین موجودی اسناد پرداختنی.
۶- کنترل فعالیتهای مالی، مشخص کردن انحراف عملکرد و گزارش به هیات مدیره.
۷- نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالی در واحدهای مختلف و شعب با بررسی اسناد و گزارشهای مالی و ارائه ی مغایرتها به هیات مدیره.
۸- تهیه و تنظیم خط مشی و راهکارهای مالی ـ معاملاتی و پیشنهاد روشهای مناسب برای افزایش درآمد انجمن.
۹- بررسی و تایید قرارداد، تفاهم نامه و توافق نامههای تعهد آور و دارای بار مالی برای انجمن.
۱۰- تنظیم گزارشات مالی دوره ای و همچنین ترازنامه های مالی سالانه جهت ارائه به هیات مدیره.
۱۱- همکاری با بازرس انجمن در انجام وظایف و ارائهی ترازنامه ی مالی ۱۵ روز قبل از برگزاری مجمع عمومی سالیانه.
شرح وظایف فوق بنا به پیشنهاد کمیته تشکیلات و توسعه، با اصلاحاتی در ۱۱ بند در تاریخ ۱/۷/۹۲ به تصویب هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران رسید.