آغاز به کار همایش فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران 

IMG_8499صبح امروز همایش فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران با سخنان دکتر کامیابی ریاست انجمن و دکتر زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور رسما آغاز گردید.
در مراسم افتتاحیه، دکتر زالی از لزوم توجه بیشتر به پزشکان عمومی سخن گفت و اظهار داشت که در حال حاضر متاسفانه پزشکان عمومی در جایگاه شایسته خودشان قرار ندارند و برای نمونه بی پناه ترین بخش پزشکی کشور را پزشکان عمومی شاغل در اوژانس ها برشمرد و تصریح کرد اصلاح این موضوع یک عزم جدی را می طلبد که نیاز به برنامه ریزی دارد.
IMG_8612
دکتر زالی ضمن رد تفکر تشویق پزشکان عمومی به سوی تخصص طب پزشک خانواده، آن را در حال حاضر کارشناسی و مقرون به صرفه ندانست و ضرورت احیای طب عمومی و بازگشت پزشکان عمومی به جایگان ویژه شان را یادآوری نمود.
او در خاتمه ضمن اشاره به حوادت تلخ چند روز گذشته در جامعه پزشکی تصریح نمود که این اتفاقات همگی یک پیام روشن و واضح دارند و آن دل نگرانی جامعه پزشکی نسبت به امنیت شغلی شان می باشد.
IMG_8673
در ادامه دکتر کامیابی ضمن خیر مقدم به حضار به فرصتها و تهدیدهای موجود در حوزه طب عمومی و نظام سلامت پرداخت. وی تصریح کرد: یکی از فرصت های موجود برای استفاده در نظام سلامت و تحول در این حوزه وجود جمعیت کافی پزشکان عمومی برای استقرار نظام ارجاع و سطح بندی خدمات است که متاسفانه در سناریوهای جدیدی که مسوولین مطرح می نمایند، تکیه بر جمعیت فعال پزشکان در حوزه حرفه ای برنامه ریزی می شود که به نوعی سرمایه سوزی و ناتوانی نظام سلامت برای استفاده از این سرمایه اجتماعی تلقی می شود.
IMG_8733
وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعتبارات پزشک خانواده که بنا به تلاشهای وزارت بهداشت تامین شده و باید در جای خود هزینه شود از مسوولین کشوری درخواست کرد تا در تامین و سیر افزایشی این اعتبارات همتی مضاعف داشته باشند.
دکتر کامیابی ضمن بر شمردن دستاوردهای طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران، گفت این نتایج نیاز به تثبیت و ارتقاء دارد و همه مسئولین منطقه ای و کشوری بایستی در تعالی این طرح در این دو استان کوشا بوده و همت نمایند که اشکالات جزیی این طرح برطرف و نظام ارجاعی که برای اولین بار در سطح شهری در کشور پیاده شده است همچنان حمایت و تقویت شود. انجمن پزشکان عمومی ایران به شدت از این دستاوردها حمایت می کند. در این راستا به مذاکرات انجمن با سازمان جهانی پزشکان خانواده ( World Organization of Family Doctors –  WONCA) اشاره نمود و تصریح کرد که به زودی شاهد آغاز همکاری هایی بین انجمن پزشکان عمومی ایران و این سازمان خواهیم بود.
IMG_870901
 پزشکان در حال ثبت نام همایش
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در خاتمه ضمن اعلام شروع به کار وب سایت «ایران MD» آن را یکی از نقاط ارتباطی مهم میان پزشکان و مردم در جهت آموزش و اطلاع رسانی برشمرد.
(Visited 490 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. دکتر بهمن مشفقی

    یکی ازعلل عمده ی مواجه شدن پزشکان عمومی با مشکلات پیش آمده بی توجهی ی تک تک اکثریت اعضای جامعه ی پزشکان عمومی درطول سالهای گذشته به لزوم همبستگی وازحاشیه به متن آمدن بوده است.این بی توجهی وبی علاقگی به حدی بوده است که دردعوت هاوجلسات صنفی که برای مشورت ونظر خواهی درباره مسایل مورد علاقه ی صنف هم تشکیل می شد اقبالی صورت نمی گرفت.!
    یک سازمان ویک صنف قدرتش را ازهمبستگی وحضورموثرافراد ش درکنار هم ودر زمان های مختلف کسب می کند. درغیراین صورت فاقد هرگونه قدرت موثر وکارسازخواهد بود که طبیعی است نتیجه ی آن به حاشیه رانده شدن آن صنف و سازمان وبه حساب نیاوردن اعضای آن درتصمیمات مربوط به صنف وسازمان شان خواهد بود.
    مشکل فعلی جامعه ی پزشکان عمومی یک شبه وناگهانی ایجاد نشد ولی یک شبه و ناگهانی خود را نشان داد.!
    متاسفانه اغلب ما فقط به بیان مطالب و مشکلات اکتفاء می کنیم وقدمی عملا برای آن برنمی داریم.معتقدم حتی اگرازهمین امروز سخنان آقای دکترودیگر همکاران سخت کوش و دلسوز را مورد توجه ودقت قراردهیم وخود را مقید وموظف به جامه ی عمل پوشاندن واجرای آنها بکنیم وبخصوص حضورفعال وهمه جانبه درجریان کارهای صنفی ی خود داشته باشیم وآنها را ازیک گوش نشنویم وازگوش دیگردرنکنیم(کاری که تا کنون کرده ایم!) بدون هیچ شکی : و نیز: تثبیت خواهد شد.
    تنها یک همت وکوشش هماهنگ وبرنامه ریزی شده ضامن رسیدن به اهداف یاد شده است ولاغیر.! – موفق باشید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*