وزیر بهداشت: رسانه‌ها از سیاه‌نمایی درخصوص جامعه پزشکی پرهیز کنند

1440150368146_isna-8

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید قدر شناس خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت باشیم و رسانه ها از سیاه نمایی در حوزه بهداشت و درمان پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه قم، سیدحسن هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت گفت: همراهی دولت، فرصت خوبی را برای تحقق بسیاری از پروژه ها و طرح ها در حوزه بهداشت ایجاد کرده است که باید قدردان این خدمات باشیم.

وزیر بهداشت افزود: عدالت در سلامت یکی از اهداف مهم می باشد که می تواند سلامت و رفاه جامعه را تضمین نماید در این باره رسانه ها از سیاه نمایی در حوزه بهداشت و درمان پرهیز کنند چرا که جامعه پزشکی و پرستاری واقعا در حال خدمت به جامعه می باشند و دولت نیز قدم های خوبی برداشته است.

وی با اشاره بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت توجه به طرح تحول سلامت در جامعه عنوان کرد: معظم له فرمودند باید به گونه ای خدمات ارائه شود که فرد بیمار به جز درد و ناراحتی از بیماری، مشکل دیگری نداشته باشد.

هاشمی تصریح کرد: مشارکت های مردمی و مسئولان در کنار هم می تواند مشکلات را حل نماید به ویژه پرداخت حق بیمه از سوی مردم می تواند ظرفیت های مهمی را در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی ایجاد نماید.

وی خاطرنشان کرد: در جهت توسعه خدمات تا پایان دولت یازدهم در حدود ۲۰ هزار تخت به بخش درمان افزوده خواهد شد و امید است در تحقق خدمت به مردم که رسالت مهمی بر دوش وزارت و جامعه پزشکی است موفق باشیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز در دیدار با مراجع عظام از دغدغه های وزارت در جهت خدمت به مردم سخن گفتیم و برخی از دغدغه ها و توصیه های مراجع عظام را دریافت کردیم بی شک این توصیه ها می تواند ظرفیت های مهمی در خدمت ایجاد نماید.

وی افزود: دولت و مجلس با همدلی در تلاش ‌اند که برخی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان حل شود با توجه به اینکه برخی از بیمارستان های قم همچون کامکار و ایزدی دارای قدمت چندین ساله هستند بازسازی و ارتقای کیفیت خدمات بیمارستان از جمله برنامه های وزارت می باشد.

هاشمی عنوان کرد: توسعه خدمات و ظرفیت ها در مناطق دور افتاده در اولویت می باشد همچنین در سالهای گذشته با بحران و مشکلاتی مانند کمبود پزشک و دارو روبرو بودیم و ناکارآمدی هایی در بیمارستان ها به وجود می آمد که با عنایت خدا و تلاش دولت علاوه بر ایجاد فرصت بیمه برای ۱۰ میلیون نفر شاهد کاهش هزینه ها نیز می باشیم.

وی افزود: در یک سال و نیم گذشته تحولاتی را پشت سر گذاشته ایم که ساخت ۱۵۰۰ خانه بهداشت و تامین واکسن و مکمل های غذایی از جمله آن بود همچنین دیگر در شهرهای ۲۰ هزار نفر کمبود پزشک وجود ندارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و کمبودهای مالی و خالی بودن خزانه دولت و تورم و رکود، توجه خاصی به حوزه درمان و بهداشت صورت پذیرفت که تا حدودی رضایت مردم را به دست آورد.

وی در مورد اجرای برخی از پروژه ها در قم بیان داشت: اهتمام جدی به وضعیت بیمارستان ها وجود دارد، در این راستا دو طرح مهم بیمارستان فرقانی و بیمارستان نیروگاه به بهره برداری می رسد همچنین طرح بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی نیز اقدامات اولیه خود را پشت سر گذاشته است و روند ساخت تا چند ماه دیگر اغاز می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی دیگر از طرح های مهم ایجاد ۱۲ هزار پایگاه بهداشتی در کشور است قطعا پرداخت عادلانه مالیات می تواند راهگشای رفع بسیاری از مشکلات باشد.

(Visited 127 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. خانم پروین پاسالار، تحصیلات پزشکی ندارد. پس چرا باید در روز پزشک از او به عنوان چهره ماندگار پزشکی تجلیل کنند؟
    اگر استاد نمونه است که در جشنواره مطهری اردیبهشت از او تجلیل شد. مگر استاد نمونه پزشکی کم داریم که در روز پزشک، از یک غیر پزشک به عنوان چهره ماندگار پزشکی تجلیل می شود؟ چرا در انتخاب افراد برای تجلیل از انها، به سوابق و مدارک فرد توجه نمی شود؟ خانم پروین پاسالار، لیسانس زیست شناسی، فوق لیسانس بیوشیمی و دکترای بیوشیمی دارد؟ چرا در روز پزشک باید حق پزشکان چنین ضایع شود؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*