وزیر بهداشت: برای پزشکان حاشیه سازی نکنید چرا که آنها سرمایه‌های ملی کشور هستند

tm21

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از مجسمه شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا به مناسبت روز پزشک که در برج میلاد برگزار شد، عنوان کرد: درخواست من از شما این است که برای پزشکان حاشیه‌سازی نکنید چرا که آنها سرمایه‌های ملی هستند و این حاشیه‌سازی به نوعی باعث حاشیه بر سلامت مردم می‌شود.

ما به این سرمایه‌های ملی افتخار می‌کنیم و همچنین ما هم سعی می‌کنیم مراقب خودمان باشیم.

وی در خصوص خبر خوش حوزه بهداشت و درمان در هفته دولت اظهار کرد: در این حوزه باید کارهایی را که از قبل شروع کرده‌ایم ادامه دهیم. ۵ بسته بهداشت و درمانی مربوط به برنامه‌های امسال است که برنامه‌ریزی‌های آن انجام شده و به زودی اجرا می‌شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به رونمایی از تندیس ابوعلی سینا افزود: پیش‌بینی ما این است که ۱۰ مرکز طب سنتی را در استان‌های مختلف دایر کنیم و بتوانیم داروخانه‌هایی که مجهز به طب گیاهی هستند را با همان سبک و سیاق ملی و اسلامی که مقدمات همه آنها شروع شده است داشته باشیم.

وی در خصوص افزایش متقاضیان کاشت نگین در چشم اذعان کرد: این کار غیر قانونی نیست. البته نگین چشم موضوع جدیدی نیست حدود ۱۰ سال پیش خود من این کار را شروع کردم کاشت نگین در چشم اقدام ارزشمندی نیست و در حال حاضر در دنیا منسوخ شده است. این عمل زیبایی در مقطع زمانی در هلند شروع شد و طی یک سال در میان مردم رواج پیدا کرد. اما پس از آن منسوخ شد. فلز استفاده شده برای کاشت نگین در چشم پلاتین سفید است که قیمت آن حدود ۳۰۰ دلار است.

وی همچنین با اشاره به نوید به پزشکان بیان کرد: بهترین نوید صحبت‌هایی است که مسئولین کشوری در این روزها خواهند کرد. دیروز در خدمت مراجع بودم فرمایشات آنها بسیار دلگرم‌کننده و حاکی از قدر شناسی از جامعه پزشکی بود در عین حال قرار شد از ابتدای مهرماه سامانه‌ای اعلام شود تا پزشکان در صورتی که در مراکز دولتی خدمت می‌کنند و نسبت به حقوق آنها کوتاهی می شود، بتوانند مشکلات خود را با ما در میان بگذارند. برنامه‌هایی که تدوین شده است متناسب با توانایی مدیریتی کشور است اما ممکن است در اجرای آنها کاستی‌هایی دیده شود.

(Visited 280 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. دکتر بهمن مشفقی

    علت اینکه عمل منسوخ شده ی کاشت نگین در چشم دراین مملکت رواج دارد و در کشو ر های پیشرفته منسوخ شده است بخاطر عدم اطلاع رسانی درست ونیز سلیقه ای عمل کردن پاره ای از همکاران در این زمینه است به همین جهت اگر فکر جدی دراین زمینه نشود چون دیگر زمینه های اعمال ناهنجار سالها رواج پیدا می کند و امر ی جاری وساری می شود.امید است ارگان های مسئول در این این مورد احساس مسئولیت نموده ومنطق جناب وزیر که در این زمینه صاحب نظر هستند را سرسری نگیرند…

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*