پیام تبریک هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران به‌ مناسبت روز پزشک

pezeshk-rooz

دردآشنایی ساحتی است که خردمندان را در خویش مسحور می‌سازد و به کمال رهنمون می‌گرداند و در این میان طبیبان آشناترین انسان‌ها به دردهای اجتماعی هستند. از تندرستی تا نشاط روح و اعتلای اجتماعی فاصله‌ای است که طبیبان بی‌مدعا جز از مسیر دردمندی به نسخه و علاج آن نخواهند رسید. تمایز پزشکان در قیاس با دیگر گروه‌های مرجع در همین واقعیت اصیل نهفته است و بر این سیاق «روز پزشک» یادمان این حکمت افتخارآمیز است.

ضمن تبریک این مناسبت فرخنده، امید است که همکاران درد آشنا همچنان بر میثاق خدمت خویش ثابت‌قدم و استوار باشند و این میسر نمی‌شود مگر این‌که خود را جزیی از مردم و منافع حرفه‌ای خود را با منافع عام و سلامت جامعه درهم‌تنیده بدانیم.

بر این اساس، هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن توصیه به بازگشت نظام سلامت به مسیر پیشگیری و ارتقای بهداشت، از یک‌سو بر لزوم وحدت انجمن‌های علمی پزشکی، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در پاسداشت حرمت طبابت تاکید می‌کند و از سوی دیگر از وزارت بهداشت انتظار دارد در جهت نیل به همدلی و همسویی در سیاست‌های اصلاحی نظام سلامت، توجه به جایگاه و جلب رضایت همکاران خود در جامعه‌ی پزشکی را سرلوحه‌ی تمامی برنامه‌ها قرار دهد.

با این‌ امید که هر روزمان بهتر از دیروز و هر سال‌مان پربارتر از سال گذشته باشد، تندرستی، سربلندی و شکوفایی بیش از پیش همه‌ی همکاران به‌ویژه سنگربانان سخت‌کوش و بی‌ادعای جامعه ی پزشکی را آرزومندیم.

هیات مدیره ی انجمن پزشکان عمومی ایران

(Visited 258 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. دکتر بهمن مشفقی

    …..ا ز وزارت بهداشت انتظار دارد در جهت نیل به همدلی و همسویی در سیاست‌های اصلاحی نظام سلامت، توجه به جایگاه و جلب رضایت همکاران خود در جامعه‌ی پزشکی را سرلوحه‌ی تمامی برنامه‌ها قرار دهد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*