باز هم ضرب و شتم پزشکان در بیمارستان: پلیس بینی خانم دکتر را شکست / قائم‌مقام وزیر: پیگیری می‌کنیم

emam-hospital

حدود ساعت ۵ بعد از ظهر دیروز، در اورژانس بیمارستان امام خمینى خانم دکتر رزیدنت طب اورژانس مورد فحاشى و ضرب و شتم توسط یکى از مأموران نیروى انتظامى قرار گرفت که این امر منجر به شکستگى بینى ایشان شده است.

به گزارش صدای پزشکان و گفته شاهدان عینی، خانم دکتر ثقفى رزیدنت سال دو طب اورژانس، على رغم این که امروز شیفت کاری اش نبود، به دلیل شلوغى اورژانس و لود بالاى بیماران از صبح امروز براى کمک به همکاران در اورژانس بیمارستان امام خمینى حاضر مى شود. در این میان، بیمارى را با زخم چاقو در کمر و خونریزی فعال به اورژانس مى آورند. هنگامى که خانم دکتر قصد داشت بیمار را براى بررسى زخم به اتاق عمل سرپایى اورژانس ببرد، مأمور نیرو انتظامى به بهانه بازجویى از بیمار مانع شده و به پزشک معالج توهین مى کند.

مامور نیروی انتظامی با لحن نامناسبی خواستار حضور پزشک ارشد می شود و دکتر ثقفی نیز استاد طب اورژانس را به بالین بیمار می آورد.

با این وجود، مامور مذکور همچنان از انجام اقدامات درمانی جلوگیری به عمل آورده و به رفتار نامناسب خود ادامه می دهد.

مامور مذکور نیز در حین خارج شدن از اورژانس به شکلی رکیک به پزشک معالج فحاشی می کند. به دنبال اعتراض دکتر ثقفی، مامور یادشده با آرنج ضربه اى به بینى خانم دکتر وارد کرده که متاسفانه منجر به شکستگى بینی ایشان شده است.

harirchi-dr

در پی این موضوع، ساعاتی پیش قائم مقام وزیر بهداشت، به عنوان نماینده وزارتخانه در محل اورژانس بیمارستان امام خمینی حاضر شد.

دکتر حریرچی در این حضور کوتاه به بررسی وضعیت دکتر ثقفی و دلجویی از ایشان پرداخته و اعلام کرد که وزارت بهداشت با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

name-res01 name02-res

نامه شکایت دستیاران و همچنین یک فایل صوتی نیز در مورد جزییات این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

به روز رسانی: به دنبال این حادثه ضرب و شتم و با پیگیری مسولین وزارت بهداشت و دانشگاه، مامور خاطی بازداشت و به مراجع رسیدگی معرفی شد. با دستور رسیدگی سریع از سوی سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی استان تهران، حکم بازداشت ضارب صادر و اجرا شد.

(Visited 2,198 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

4 نظر

  1. بادی که وزیر بهداشت کاشت داره طوفان درو میکنه.ایشون برای منافع شخصی خودش اقداماتی کرد که حالا حالاها دامنه اش ادامه داره و انشالله یکروز دامن خودشو هم بگیره به حق پنج تن

  2. دکتربهمن مشفقی

    تنها در غیاب ِ عقلانیت است که حماقت و جهالت مجال ِ رشد می یابد…

  3. این همه اخر و عاقبت جامعه به واقع مظلوم پزشکی ایران!!!
    وقتی روز پزشک صدا وسیما یک پزشکی که به هر دلیل به جای طبابت پیتزافروشی می کند را نشان می دهد و یا یک سریال مزخرف به نام در حاشیه را مدیری برای خنده مردم جامعه می سازد و از گوشه و کنار مملکت خبر قتل و ضرب پزشکان را می شنویم و قانون مجازات حبس پزشکان را تصویب و اجرا میکنند و آقای وزیر بهداشت فعلی و دوره های قبلی هیچ واکنش شدید و پیگیرانه و مسئولانه ای را انجام نمی دهند….
    دیگر چه انتظاری می توان داشت.
    دوستان منتظر عواقب بدتر از این هم باشید….

  4. هر کی تو هر موقیت و جایگاهی که هست اگه به دیگران آسیب رسوند باید پاسخگو باشه ، فرقی نمیکنه وزیر و وکیل و دکتر و پلیس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*