معاون آموزشی وزیر بهداشت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی در کشور تاسیس می شود

larijani

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی و برنامه ریزی برای ایجاد ۳۰۰ رشته جدید و مورد نیاز کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، محمدباقر لاریجانی در نشست دبیران هیأت های ممتحنه و ارزشیابی علوم پایه، به راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی اشاره کرد و افزود: بزودی دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی بصورت مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به دو مطالعه جدید برای توسعه آموزش پزشکی در کشور گفت: با بهره گیری از تجربیات سایر کشورها، حیطه های دانشی مختلفی بر اساس مطالعات جدید در وزارت بهداشت استخراج شده است.

لاریجانی ادامه داد: بر اساس این مطالعه ها، رشته های جدید در گروه های مختلف دسته بندی شده که می توان در مجموع به حیطه های حاکمیت و نظام سلامت، بهداشت و پیشگیری، تشخیص و درمان، علوم پایه سلامت و فناوری اشاره کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در مجموع حدود ۳۰۰ رشته جدید از این مطالعات استخراج شده که می تواند با برنامه ریزی مناسب در قالب تحصیلات تکمیلی برطرف کننده نیازهای کشور باشد.

لاریجانی گفت: نقشه رشته های علوم پزشکی کشور تهیه شده و هدف از این مطالعات، توسعه عدالت محور رشته ها با توجه به نیازها و ظرفیت های استانهای کشور و در راستای دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه ماموریت های مناطق آمایشی با توجه به یافته های این دو مطالعه و نظرات دانشگاهها واسپاری شده، ابراز امیدواری کرد: طی چند ماه آینده با اجرای بسته های تحول و نوآوری در دانشگاههای علوم پزشکی، شاهد اعتلای آموزش علوم پزشکی کشور باشیم.

(Visited 240 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. دکتربهمن مشفقی

    خدا هیچ کس را به چه کنم ؟ چه کنم ِ روزگار، گرفتار نکند !
    روز گذشته معاون آموزشی وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد بزودی ” دانشگاههای علوم پزشکی مجازی ” در کشور تاسیس خواهد شد ومحصولات خود را روانه ی بازار خواهد ساخت.!
    از قرار حضرات متوجه ی عدم کارایی و موفقیت دربرنامه های عملی ِ خود شده اند واینک راه حل ِ مسائل و مشکلات بهداشت و درمان کشور را در تاسیس دانشگاههای علوم پزشکی مجازی دیده اند تا با تاسیس آنها مسائل و مشکلات درمان و بهداشت را لااقل بصورت مجازی حل نمایند. بلافاصله بعد از خواندن این خبر بربا خود گفتم : خدا هیچ کس را به ، چه کنم؟ چه کنم ِ روز گار گرفتار نکند، آمین.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*