محدودیت انتخاب ۱۰ رشته در آزمون دستیاری ۹۵ و ضریب دار شدن دروس

akbari-dr 2دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه رهاورد رادیو سلامت از انتشار شیوه نامه چهل و سومین آزمون دستیاری تا انتهای این هفته اطلاع داد. به گفته این مقام، شرکت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی پیش‌شرط حضور در آزمون دستیاری خواهد بود. البته این موضوع فقط برای فارغ التحصیلان بهمن ۹۴ به بعد اجباری است.

شرکت کنندگان می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند. اما این انتخاب ها محدود به تنها ۱۰ رشته تخصصی می شود.

دروس گروه بندی شده و با توجه به رشته مورد علاقه ضرایب متفاوتی خواهند داشت. بنابراین افراد برای قبولی در یک رشته خاص می توانند تمرکز بیشتری روی مطالعه برخی از دروس داشته باشند.

موارد آزمون در ۵ گروه درسی تقسیم بندی شده اند. منابع تغییری نکرده اند، اما دروس گروه بندی شده و دارای ضرایب متفاوتی هستند.

دکتر اکبری هدف از اعمال این تغییرات را راحتی شرکت کنندگان در انتخاب رشته مورد علاقه و حضور هدفمند در آزمون دستیاری عنوان کرد تا شرکت کنندگان بتوانند دروسی که مد نظرشان است را بیشتر مطالعه کنند.

آزمون دستیاری سال ۹۵ در تاریخ ۹ اردیبهشت ما برگزار می شود و ثبت نام این آزمون از هفته دوم دی آغاز خواهد شد. بسیاری از شرکت کنندگان، زمان فعلی را که تنها ۶ ماه به برگزاری آزمون مانده، فرصت مناسبی برای اعمال این تغییرات نمی دانند.

نظر شما در این مورد چیست؟

(Visited 1,367 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

4 نظر

  1. بیشتر توضیح بدید واینکه چه دروسی را برای چه گروه درسی در نظر گرفتید؟ این زمان ۶ ماهه برای عملی کردن چنین تصمیمی دیر هست !!!!!!(و باید از اوایل اردیبهشت ماه به اطلاع پزشکان متقاضی شرکت در آزمون تخصص رسانده میشد).خواهشا زودتر گروه بندی ضرایب دروس رو اعلام کنید.چون آمادگی برای دستیاری یک مارتون نفس گیر هست و اعلام چنین تغییراتی باعث افت انرژی و انگیزه میشود

  2. سلام ، محدودیت سنی در امتحان دستیاری ۹۵ اعمال میشود یا خیر ؟

  3. من که با سهمیه مناطق محروم قطعا هر رشته ای بخام
    قبولم
    فقط میترسم درآمد الان م رو از دست بدم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*