وزیر بهداشت: شایسته نیست زنان را مردان سونوگرافی کنند

dr-hashemi

وزیر بهداشت با گلایه از برخی تجمعات در مقابل وزارت بهداشت به‌خصوص در زمینه اعتراض رادیولوژیست‌ها،گفت: شایسته نیست خواهر و مادر افرادتوسط یک مردسونوگرافی شود درحالیکه دربازدیدی که ازبیمارستان نیویورک داشتم سونوگرافی را پرستارها انجام می‌دهد.

سید حسن هاشمی در حاشیه بیست‌ویکمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره واکنش‌های تند نسبت به تجمع رادیولوژیست‌ها در مقابل وزارت بهداشت که عنوان می‌شود باعث دستگیری و ضرب و شتم آنها شده است، اظهار داشت: پاسخ من همان چیزی است که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است. ولی درباره دستگیری و بازداشت این افراد باید از پلیس امنیت سوال کرد ولی متعاقبا با هر نوع تجمع غیرقانونی در کشور برخورد می‌شود. (سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده است که حدود ۶۰ مجوز انجام سونوگرافی با تعرفه گذاری مشخص برای متخصصان مراقبت‌های جنین صادر شده است).

وی در توضیح بیشتر و پاسخ به اعتراض رادیولوژیست‌ها بیان داشت: شاید شما رسانه‌ها ندانید پشت پرده این اعتراضات چیست به هر حال بنده این سوال را از شما می‌پرسم آیا شما اجازه می‌دهید خواهر و یا مادرتان را یک مرد سونوگرافی کند بنابراین این کار اصلاً شایسته نیست از آن طرف هم این خدمت را گروه‌های دیگر نیز می‌توانند انجام دهند مثلا در بازدیدی که از نیویورک داشتم پرستاران این کار را انجام می‌دادند.

(Visited 302 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. لطفا ین متن همکارمان را با لینک در سایت و گروه تلگرامی منتشر کنید

    اhttp://fararu.com/fa/news/259022/%D8%B7%D9%86%D8%B2-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*