حمایت شورای‌عالی نظام پزشکی از مواضع دکتر زالی

thum-812a033246bc1768494-IMG19135533_61582سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: شورای‌عالی نظام پزشکی با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از مواضع رییس‌کل این سازمان درباره‌ی تعرفه‌های درمانی، خواستار حضور دکتر زالی در جلسات شورای‌عالی بیمه‌ی خدمات درمانی شد.
متن این بیانیه به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی به‌شرح زیر است:

اعلام تعرفه‌های خدمات پزشکی برای سال ۱۳۹۵ طی روزهای اخیر، شورای‌عالی نظام پزشکی و قاطبه اعضای این سازمان را در بهت و حیرت فرو برده است.
در آبان ماه سال گذشته، مصوبات کمیسیون تعرفه شورای‌عالی سازمان به ریاست کل محترم سازمان و شورای‌عالی بیمه خدمات درمانی کشور در خصوص تعرفه‌های خدمات پزشکی سال ۱۳۹۵ ارسال شد.
انتظار منطقی این بود که پس از طی مراحل مختلف در ابتدای سال جاری، از سوی هیات وزیران تعرفه‌های جدید برای سال ۱۳۹۵ اعلام شود. متاسفانه پس از گذشت ۷۵ روز، تعرفه‌های اعلام شده از سوی هیات محترم وزیران نیز اختلاف فاحش و تفاوت آشکاری با مصوبات کمیسیون تعرفه شورای‌عالی سازمان داشته و همان‌طوری که ریاست کل محترم سازمان با استدلالات بنیادین خود در رسانه‌ها اعلام نموده‌اند با تمسک به سناریوهای تکراری سالیان گذشته، که همواره رسیدن به تعرفه‌های واقعی را در خدمات پزشکی دور از دسترس قرار داده است، متاسفانه بار دیگر تصمیماتی اتخاذ شده است که بنیاد اقتصاد سلامت در بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی را به خطر انداخته است. شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی به ضرورت مطلق اعلام ارزش واقعی تعرفه‌های خدمات پزشکی در عرصه‌های مختلف معتقد است اعلام ارزش واقعی تعرفه‌های پزشکی، دستاوردهای فرهنگی برجسته‌ای را به‌دنبال خواهد داشت و مردم شهیدپرور میهن اسلامی‌مان با وقوف و آگاهی بیشتری از خدمات بهداشتی، درمانی و تشخیصی استفاده خواهند کرد. سازمان نظام پزشکی نیز بعنوان نماینده قانونی و رسمی فعالین حرف پزشکی، با علم و آگاهی از شرایط اقتصادی – اجتماعی، هرگز حاضر نخواهد شد که مردم سنگینی بار ارزش واقعی تعرفه‌ها را بر دوش خود احساس نمایند. بنابراین شورایعالی سازمان نظام پزشکی در راستای همراهی با مردم و دولت تدبیر و امید، هدف رسیدن به تعرفه‌های واقعی در مسیری متناسب با افزایش پوشش بیمه‌ای و تامین بودجه و اعتبارات کافی را برای سازمانهای بیمه‌گر، دنبال می کند.
از آنجائیکه اعلام ارزش واقعی تعرفه‌های پزشکی به یک ضرورت مرحله‌ای بسیار با اهمیت تبدیل شده است این خواسته بحق و عادلانه جامعه پزشکی باید از عموم مسئولین و مراجع ذیربط مطالبه شود.
لذا در حمایت قاطع از اقدامات و اظهارات و اعلام مواضع شفاف و صریح ریاست کل محترم سازمان، شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی از معاونت محترم ریاست جمهوری خواستار است تعرفه‌های اعلام شده فعلی هیات وزیران جهت بازنگری و انطباق نسبی با اجرای عدالت در زمینه اقتصاد سلامت، را به شورای‌عالی بیمه خدمات درمانی بازگردانده تا نقطه نظرات سازمان نظام پزشکی و کارشناسان محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آن لحاظ شود.
شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی از مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی ایران مصرانه خواهان توجه مدبرانه به موضوع تعرفه‌های خدمات پزشکی بوده و مراتب نگرانی عمیق خود را از بروز اختلال در مسیر رشد و توسعه سلامت کشور بدلیل چنین تصمیماتی اعلام می نماید.
درپایان از ریاست کل محترم سازمان تقاضا داریم همچنان با حضور فعال و تاثیرگذار خویش در جلسات شورای‌عالی بیمه خدمات درمانی، نقطه نظرات فنی و کارشناسی را ارائه نموده و کماکان مدافع پیشرو مواضع سازمان در تدوین سیاستهای کلان سلامت باشند.

(Visited 97 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. دکتربهمن مشفقی

    اعلام تعرفه‌های خدمات پزشکی برای سال ۱۳۹۵ طی روزهای اخیر، شورای‌عالی نظام پزشکی و قاطبه اعضای این سازمان را در بهت و حیرت فرو برده است.!
    من ِ مخاطب ِاین متن هم که از اعضای سازمان نطام پزشکی هستم، از یک منظر تعجب ام بیشتر است ، زیرا تنظیم کنندگان این متن کوچکترین اشاره و حتی گله از عالیترین مقام اجرایی ی بهداشت و درمان وسلامت کشور بعنی وزیر بهداشت و درمان که درآن جلسه ی هیئت دولت حضور داشتند و تعرفه ی یاد شده به تصویب رسید، چه کوششی در زمینه ی به کرسی نشاندن بخشی از تعرفه ی ای که بزرگ ترین سازمان و جا معه ی پزشکی ایران یعنی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد نموده بود، به خرج دادند تا مانع تصویب فله ای ِ تصویب نامه ی یاد شده گردند؟ طبیعی است که این گونه برخورد و بی تفاوتی ِ ایشان با اساسی ترین مسئله ای که با بهداشت و درمان و سلامت مردم ربط دارد نباید از نظر ها دور باشد و مسئول مربوطه به پاسخگویی دعوت نشود..

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*