اعتراض انجمن پزشکان عمومی ایران به اختلال و لغو انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی

 

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رییس انجمن پزشکان عمومی ایران طی نامه‌ای خطاب به روسای هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، به اختلال و لغو انتخابات الکترونیکی این سازمان اعتراض کرد.

متن نامه دکتر عباس کامیابی که دقایقی پیش ارسال شد، به شرح زیر است:

🔹 ریاست محترم هیات مرکزی نظارت بر هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی

🔹 ریاست محترم هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی

با سلام و احترام

مستحضرید که برگزاری انتخابات نظام پزشکی روشی شناخته‌شده برای احقاق مردم‌سالاری و اراده اعضای خود در استقرار تشکیلات هدایت‌گر و مشروع در بزرگترین سازمان صنفی کشور است. در این میان وجود نظام انتخاباتی مناسب که مشروعیت منتخبین را افزایش داده و منجر به شایسته گزینی شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نظام انتخاباتی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران از نوع انتخابات اکثریتی است که البته با حضور هر تعداد از حاضرین به دست می‌آید.

اگر فلسفه برگزاری انتخابات برای تعیین هیات مدیره‌های سازمان را «شایسته گزینی» مبتنی بر رعایت «حق انتخاب» اعضای خود و رعایت «عدالت» در فرآیند انتخابات بدانیم، از این منظر می‌توان تحلیل کرد که یکی از مظاهر عدالت در انتخابات، فراهم بودن امکانات یکسان و سهل برای شرکت و همچنین امکان برابر برای کاندیداتوری و شانس انتخاب شدن است.

همواره دسترسی مشکل به مراکز شهرستان‌ها برای حضور پای صندوق رای دور از عدالت بوده و کمترین پیامد این مشکل بی‌رغبتی پزشکان برای حضور و کاهش مشروعیت منتخبین بوده است.

با عنایت به مطالب فوق انتخابات این دوره بنا به تصمیم مسوولین اجرایی و نظارتی با رعایت «حق انتخاب» و «عدالت در انتخاب» روشی تلفیقی از انتخابات حضوری و الکترونیکی تعیین گردید که اساسا موجب حضور گسترده‌تر اعضای سازمان در انتخابات می‌گردید. اما با انتشار خبر اخیر مبنی بر توقف روش الکترونیک به دلیل مشکلات فنی، موجی از اعتراضات را به دنبال داشته است. این در حالی است که تجربه نسبتا موفق انتخابات الکترونیک انجمن پزشکان عمومی می‌توانست برای تدارک امکانات در مقیاسی وسیع‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

با عنایت به مطالب فوق و برنامه‌ریزی بخشی از رای‌دهندگان برای انتخابات غیرحضوری و مصائب و موانع دسترسی به صندوق، قاعدتا این همکاران از این حق محروم و نتایج انتخابات تحت تاثیر قرار می‌گیرد، خصوص اینکه به دلیل دو روز تعطیلی پیاپی و مسافرت برخی از اعضا، امکان رای دادن در سایر مناطق به لحاظ قانونی از آنان گرفته‌شده است. لذا نتایج حاصله می‌تواند مورد ابهام و اعتراض از طریق مراجع ذیصلاح واقع شود و به همین لحاظ مستوجب دوراندیشی و اتخاذ تصمیمات صحیح و فوری است تا هرگونه شائبه‌ای از این انتخابات برطرف شود.

(Visited 415 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. حشمت الله نظری

    این انتخابات فارغ از هر نتیجه ای که له یا علیه انتخاب کنندگان از صندوقها دراید فاقدمشروعیت وجاهت قانونی است دران حقوق انتخاب کنندگان وانتخاب شوندگان تضییع شده است وشائبه مهندسی انتخابات از سوی نهاد مجری قویا مطرح است.لذا ۳ خواست بحق جامعه ی سلامت درموارد ذیل خلاصه میگردد.
    ۱-ابطال انتخابات
    ۲-سلب صلاحیت هیئتهای اجرایی ونظارت
    ۳-برگزاری انتخابات سالم ورقابتی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*