پیام هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران به مناسبت روز پزشک

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: پزشکی سرمایه‌ای بی‌انتهاست؛ وجهی دارد درون‌زا و سویی دارد به بزرگی اجتماع. درد بیماران را به مهارت و عطوفت می‌توان درمان کرد اما کاستن از دردهای اجتماعی جز همراهی، شجاعت و استقامت در برابر بی‌مهری‌ها میسر نخواهد بود. روز پزشک را به همه همکاران فرهیخته، آنان که در پستی و بلندی‌های روزگار، در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها لحظه‌ای مردم‌شان را تنها نگذاشته و همواره عمخوار بیماران و جامعه بوده‌اند، تبریک می‌گوییم.

دیرزمانی است که دانسته و خزنده بر این سرمایه اجتماعی می‌تازند و بر طبل جدایی طبیب از مردم می‌کوبند. به‌هوش باشیم و حکیمانه بیاندیشیم که پاسخ به این تجاهل جز با رویکردی افتراقی، کنش‌گری اجتماعی و موشکافی در عوامل آن ممکن نیست. عزت‌مان را با مقابله‌های عوامانه هدر ندهیم که این منزلت حاصل سالیان دوری از عوام‌اندیشی است. روز را به روز پیوند بزنیم که شناخت دردهای مزمن اجتماعی سهل است و درمان آن نیازمند تحمل بی‌مهری‌ها و استمرار و استقامت بر درمان.

اما تذکری از سر دلسوزی به قانون‌گذاران و دولتمردان:

آستانه فریاد طب عمومی از دوگانه‌اندیشی، تصمیمات خلق‌الساعه، بی‌حرمتی و تخریب از حد گذشته است. کارشناسانه و صبورانه همراهی کرده‌ایم اما پاسخی درخور نگرفته‌ایم. ما بیگانه نیستیم، در درون نظام و در میان مردم خدمت عاشقانه می‌کنیم؛ پس شما نیز در وضع قانون با عشق به کشور عمل کنید که قدرت و جایگاه پزشکی کشور ما در کثرت تعداد بیکاران نیست، در توانمندسازی طب است، در به‌کار گرفتن پزشکان جویای کار. و شما نیز در اجرای قوانین برنامه‌مدار باشید که سیاست‌ها مشخص است اما برنامه‌های ارتقای طب عمومی با سلیقه‌های بی‌سند، روزانه در نوسان است. بی‌شک همسویی گفتار و کردار بر اعتماد ما خواهد افزود.

از مردم عزیز که نگاه‌شان مملو از عطوفت و قدرشناسی است و با کلامی مهربانانه دل‌ستانی می‌کنند سپاسگزاریم و در دردشان شریکیم و اگر تلاشی بر اصلاح نظام سلامت است نه فقط در بهبود منزلت جامعه پزشکی که در تضمین سلامت پایدار با گذر از تفکرات سنتی است. اطمینان داریم که بهبود وضعیت طب عمومی در ارتقای سلامت شما تنیده است.

و سخنی با هم‌اندیشان همکار:

عزت ما به همپایی و استواری بر خویشتن است. جدایی رمز شکست اقتدار است پس یاران صدیق را تقویت و ماموران نفاق را نصیحت و منفک کنیم. امید که تلاش انجمن مقبول نظر افتد و نتایج ارزنده حاصل آید؛ که اگر امیدی هست در این اتحاد و با هم بودن و البته در کنار مردم ماندن است.

روزتان عزتمند باد!

هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران

 

(Visited 107 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*