معاون وزیر بهداشت: پزشک و بودجه کافی برای برنامه پزشک خانواده نداریم

sayari-dr

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده جهت گسترش شبکه بهداشت و درمان به شهرهای بزرگ، ادامه طرح تحول بهداشت و اجرای بسته‌های جدید آن را مشروط به تخصیص بودجه‌ای دانست که در لایحه بودجه ۹۵ در نظر گرفته شده است.

دکتر علی اکبر سیاری در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره شرط ادامه طرح‌ تحول بهداشت در سال آینده گفت: اگر آنچه در لایحه بودجه آمده است به وزارت بهداشت اختصاص دهند، مشکلی برای ادامه برنامه‌های معاونت بهداشت و گسترش شبکه‌های بهداشتی و درمانی نخواهیم داشت.

وی افزود: ما برای ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار نفر ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر سیستم بهداشتی و درمانی برقرار کردیم و قرار است آن را به شهرهای بزرگ‌تر گسترش دهیم. دوهزار و ۱۷ میلیارد تومان بودجه برنامه پزشک خانواده است که امسال تصمیم گرفته شد ۶۵ درصد آن را به حوزه بهداشت اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پزشک و بودجه کافی برای برنامه پزشک خانواده نداریم، ادامه داد: در این برنامه ما در دو استان فارس و مازندران برای هر ۴۰۰۰ نفر یک پزشک داریم. برای بقیه استان‌ها، حاشیه شهرها وهمچنین شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر برای هر دو تا سه هزار نفر یک کارشناس مراقب سلامت در نظر گرفتیم. هنوز پیش بینی پزشک برای شهرهای بزرگ‌تر را به علت کمبود پزشک و هزینه آن نداده‌ایم.

سیاری تصریح کرد: اولویت اول ما روستا بود که هنوز نتوانسته‌ایم تعداد پزشک کافی را برای آن تامین کنیم. نگرانی ما این است که اگر پول پزشکان را در شهرها بالا ببریم آنها از روستا بازگردند. ما باید ابتدا زیرساخت‌ها را برای شبکه‌های بهداشتی و درمانی فراهم کنیم تا بعدا پزشک را هم به آن اضافه کنیم.

(Visited 228 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

یک نظر

  1. تصحیح :
    استاد سیاری!!!!
    تا امثال شما دست از ریاست و پست بر نداشتند مشکل همچنان باقیست!
    نمیتوانید عزیزم !!! پیر شدی… برو کنار بزار افراد جوانتر با تفکرات جدید تر و مدرن تر بیان وسط!!
    خودتونم میدونید که میشه … ولی نمیخوایید !!! چون تصمیم گیرندگان می ترسند ریش متخصصین به دست پزشکان عمومی بیوفته !!… مگر کمیته ی امداد ناموفقه؟!…
    وقتی مسئله ی پزشک خانواده پیش میاد با ماهی ۴-۵ ملیون میخوایید همه ی طرح اجرا بشه و دم از سرانه و .. میزنید !.. اما در طرح سلامت حرفی از سرانه یش نمیاد!!.. صدها ملیون کارانه برا ی یک پزشکان متخصص از کجا میاد؟!!
    آتیش زدید به هزینه ها و اعتبارات درمانی کشور!!
    جمع کنید بساطتونو که دیگه رنگی برا ی بهداشت و وزارت بهداشت نمونده !!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*