نامه نظام پزشکی به شورای امنیت ملی برای تامین امنیت پزشکان

IMG13393101

رییس کل سازمان نظام پزشکی از ارسال نامه جدید این سازمان به شورای عالی امنیت ملی برای تامین امنیت پزشکان در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر زالی درباره نامه سازمان نظام پزشکی به شورای عالی امنیت خاطرنشان کرد: از آن زمان که این نامه نوشته شده تاکنون هیچ پروتکل عملیاتی که شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به نامه ما داده باشد، نداشته‌ایم؛ اما مجددا قرار است نامه‌ای به شورای عالی امنیت بنویسیم و در آن مدل‌های مدنظر خود برای تامین امنیت پزشکان را شرح دهیم.

رییس سازمان نظام پزشکی درباره اینکه مطالبات شما در این نامه چه خواهد بود، اظهار کرد: خواسته ما حفظ امنیت و تامین امنیت پزشکان در سراسر کشور به ویژه مناطق مرزی و کمتر برخوردار است؛ چرا که در این مناطق حفظ امنیت پزشکان بسیار استراتژیک است و باید کارکنان ما در محلی امن فعالیت کنند و این فضا نباید خدشه‌دار شود.

زالی با بیان اینکه البته کشور ما کشور امنی است و این به این معنا نیست که وضعیت ناامنی در کشور وجود داشته باشد، گفت: موارد متعددی به گوش ما می‌رسد که پزشکان و همکاران ما در شرایط ناامنی هستند. چندی پیش خانمی مجرد در تماس با بنده مشکلاتی را مطرح کرده که ما نیز برای جابجایی این فرد با دانشگاه علوم پزشکی رایزنی کردیم. متاسفانه حوادثی در سوسنگرد، چابهار و … رخ داده که تنها بخشی از این حوادث رسانه‌ای می‌شود و بخش قابل توجهی از آن رسانه‌ای نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه امنیت جامعه پزشکی مطالبه ماست، گفت: امسال این آمادگی را داریم تا پس از ارسال نامه به شورای عالی امنیت ملی، در جلسه‌ای پروتکل‌های امنیتی خود را نیز تشریح کنیم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی همچنین درباره اینکه چند درصد از سوء قصد به پزشکان رسانه‌ای می‌شود، اظهار کرد: در طول سه ماه اخیر می‌توانم بگویم که کمتر از ۳۰ درصد از این موارد رسانه‌ای شده است.

(Visited 160 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*