وزیر رفاه: ادامه‌ی طرح تحول سلامت بدون نظام ارجاع ممکن نیست

گزارش گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران (۲)

photo_2016-05-11_18-15-48

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: وزیر رفاه با بیان این‌که اولین و محکم‌ترین راهبرد ما طب عمومی و پزشک خانواده است، تاکید کرد: «یکی از راه‌های بی‌بدیل ما برای موفقیت طرح تحول، اجرای پزشک خانواده با محوریت پزشک عمومی است و بدون نظام ارجاع، امکان ادامه‌ی طرح وجود ندارد.»
دیگر فرازهای مهم سخنان دکتر علی ربیعی در چهارمین گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی ایران که صبح امروز از کانال تلگرامی این انجمن (https://telegram.me/isgp_ir) به‌طور مستقیم گزارش شد به شرح زیر است:
– مطالعات نشان می‌داد یک بیماری می‌تواند افراد را در دهک‌های اقتصادی جابه‌جا کند. با طرح تحول، دهک‌های میانی جامعه از سقوط در اثر بیماری نجات پیدا کردند.
– اعتراف می‌کنم بدون کمک پزشکان عمومی موفق نخواهیم شد. دکتر کامیابی یک مثلث خوب ترسیم کردند: مردم، دولت و پزشکان. باید همه در کنار هم باشیم.
– ما آموختیم سناریویی بنویسیم که با محوریت مردم، همه از جمله پزشکان بهره‌مند شوند. در هیچ طرح بزرگ اجتماعی نمی‌توان هیچ بازیگری را نادیده گرفت. بخش خصوصی را نباید حذف کرد.
– الان مهم‌ترین مساله تامین منابع پایدار است. ما ۱۰ میلیون نفر را بیمه کردیم و کارهایی مثل تمام‌وقتی پزشکان، اجرای کتاب ارزش نسبی و اصلاح تعرفه و افزایش پرداخت‌های بستری و سرپایی بدون آماده کردن زیرساخت‌ها شروع شد که سرانه را زیاد کرد. الان نیازمند آماده‌سازی مجدد زیرساخت‌ها هستیم.
– یکی از راه‌های بی‌بدیل ما برای موفقیت طرح تحول، اجرای پزشک خانواده با محوریت پزشک عمومی است. اولین و محکم‌ترین راهبرد ما در جلسه‌ی مهم دیشب، طب عمومی و پزشک خانواده بود. بدون نظام ارجاع، امکان ادامه‌ی طرح نیست.
– از انجمن پزشکان عمومی می‌خواهم در تصمیم‌سازی و تغییرات ساختاری به ما کمک کند. امیدوارم با ما بیشتر گفت‌وگو کنید. اجرا و اصلاح پزشک خانواده در سراسر کشور از برنامه‌های ماست و برای توسعه‌ی خدمات و گرایش‌های تخصصی پزشکان عمومی نیز آمادگی داریم.
با پایان یافتن چهارمین گردهمایی جامع سالانه‌ی انجمن پزشکان عمومی، هم‌اکنون ششمین همایش علمی فصلی این انجمن با رویکرد «پزشک خانواده» و شعار «غلبه بر دیابت» در حال برگزاری است و تا جمعه ۲۴ اردیبهشت ادامه دارد.

(Visited 120 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*