سرور سامانه عضویت انجمن مورد حمله قرار گرفت

چه کسی از توقف ثبت‌نام در انجمن پزشکان عمومی ایران سود می‌برد؟

photo_2016-10-30_14-15-25
سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: سرور سامانه عضویت انجمن پزشکان عمومی ایران از سحرگاه امروز تحت حمله شدید قرار دارد. این حمله از نوع حملات عدم دسترسی یا منع سرویس (Denial of Service attack: Dos) است، یعنی نفوذی به اطلاعات صورت نمی‌گیرد و اطلاعات کاربران محفوظ می‌ماند اما سایت مورد نظر در عمل از دسترسی خارج می‌شود.

حمله عدم دسترسی یا منع سرویس (Denial of Service attack: Dos) در دانش رایانه به‌معنی تلاش برای خارج کردن ماشین و منابع شبکه از دسترس کاربران مجاز آن است. اگرچه انگیزه انجام این حملات ممکن است متفاوت باشد، اما به‌طور کلی شامل تلاش برای قطع موقت یا دایمی یا تعلیق خدمات است.

شاید در نگاه اول DoS آن‌چنان هم خطرناک به‌نظر نرسد چرا که در واقع اطلاعاتی دزدیده نشده و کنترل سایت نیز از دست مدیریت آن خارج نخواهد شد، ولی برای سرویس‌های حیاتی از کار افتادن شبکه می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. بنا بر اظهارات مسوولان فنی این سامانه، مشکل طی ساعات آینده برطرف خواهد شد.

اما سوالی که شاید پاسخ آن دشوار باشد این است که: چرا حمله به سامانه عضویت انجمن پزشکان عمومی؟

با توجه به این‌که در چنین سطح فعالیتی وقوع این‌گونه حملات با این شدت و گستردگی بسیار نامعمول است. باید پرسید: چه کسی از توقف ثبت‌نام در انجمن پزشکان عمومی ایران سود می‌برد؟

مسوولان انجمن با طرح شکایت از طریق پلیس فتا و سایر مراجع قانونی پیگیر ماجرا هستند.

(Visited 178 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*