ضرب‌الاجل پزشکان خانواده شهری فارس: دریافت فرانشیز از بیماران تحت پوشش از ۱۶ بهمن

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: پزشکان خانواده شهری فارس از ۱۶ بهمن ضمن دریافت فرانشیز از بیماران تحت پوشش همانند سایر نقاط کشور، انجام کلیه خدمات الکترونیکی را به‌جز در حوزه کودکان و زنان باردار به حالت تعلیق در خواهند آورد.

متن بیانیه هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز در این مورد به‌شرح زیر است:

دوستان و همکاران پزشک خانواده

هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز به دنبال نامه شماره ۲۴۱۴ در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۵ (و اتمام حجت با مسوولین حوزه سلامت استان و کشور همچنین مقامات سیاسی امنیتی منطقه) که به صورت شفاف شرایط حاکم در برنامه پزشک خانواده شهری و عدم همراهی مسوولین کشوری را تشریح‌ کرد، موارد زیر را در جلسه ۱۰ بهمن به تصویب رساند:

۱- پزشکان خانواده شهری از تاریخ ۱۶ بهمن فرانشیز دریافتی از بیماران تحت پوشش پزشک خانواده را همانند سایر نقاط کشور دریافت خواهند نمود.

۲-انجام کلیه خدمات الکترونیکی را به‌جز حوزه کودکان و زنان باردار به حالت تعلیق درخواهند آورد.

چنانچه در مذاکرات و نشست‌های انجام شده با مسولان و متولیان مربوطه تحقق خواست‌های قانونی و اولیه محقق نشود از ۲۳ بهمن اقدامات بعدی اعلام خواهند شد.

 

گفتنی است انجمن پزشکان عمومی شیراز روز ۹ بهمن ۱۳۹۵ طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود در صورت عدم پرداخت مطالبات پزشکان خانواده، از بیماران تحت پوشش فرانشیز یا ویزیت کامل دریافت خواهد شد.

به دنبال انتشار این بیانیه، دکتر محمد هادی ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، چهار درخواست ستاد اجرایی استان فارس را به شرح زیر اعلام کرد:

جناب آقای دکتر هاشمی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

موضوع: رفع مشکلات برنامه پزشکان خانواده استان فارس

سلام علیکم

احتراماً بیش از ۴/۵ سال از اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس می‌گذرد از نظر ستاد اجرائی طرح و بسیاری از صاحب نظران باتجربه، دست‌آوردهای مهمی در ارتقاء سلامت داشته است و در طی این مدت در حد امکان و با همکاری مثال زدنی سازمان‌های بیمه استان، نظام پزشکی استان، انجمن پزشکان عمومی و سایر همکاران بخش خصوصی نواقص طرح بر طرف شده است اما تغییر مکرر سیاست‌گذاران و تصمیم گیرندگان کشوری و عدم تفویض اختیار به ستاد استانی و سوء استفاده بعضی از اصحاب سیاست از نارضایتی‌هایی که طبیعی هر طرح بزرگ و تحول ریشه‌ای است، ستاد اجرایی استان را در جلسه ۹۵/۱۱/۴ به این نتیجه رساند که چنانچه تا اول اسفند ۹۵ مسئولین بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان چهار درخواست مکرر ستاد اجرایی استان را مورد قبول ندهند، امکان تداوم کار به روش گذشته امکان پذیر نیست و از تاریخ فوق هر کدام از پزشکان خانواده فعلی یا هر کدام از پزشکان عمومی که تمایل دارند با دریافت سرانه و رعایت بسته‌های خدمتی و قبول اجرای ارجاع الکترونیک و پرونده الکترونیک به فعالیت خود به‌عنوان پزشک خانواده ادامه می‌دهند و در غیر این صورت از طرح خارج شده و شبیه سایر استان‌ها با بیمه‌های همکاری خواهند کرد. در ضمن پزشکان خانواده‌ای که در استخدام دانشگاه می‌باشند به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

چهار درخواست ستاد اجرایی استان به شرح ذیل است:

۱- عدم کسر فرانشیز سال ۹۴ از سرانه (به دلیل تاخیرهای قابل توجه بیمه‌ها در پرداخت سرانه و ۲۰% پایش و ضرایب)

۲- ابلاغ سریع‌تر افزایش سرانه سال ۱۳۹۵ معادل درصد افزایش تعرفه پزشکان عمومی کشور (متاسفانه علیرغم گذشت بیش از ۱۰ ماه از شروع سال ۱۳۹۵ به‌صورت ناباورانه هنوز افزایش سرانه ابلاغ نشده است)

۳- پذیرش پرداخت مشابه ۲ شیفتی به پزشکان هم پوشان به‌شرط آنکه فاصله ۲ پزشک هم پوشان بیش از ۲ کیلومتر نباشد.

۴- تا اجرایی شدن طرح در تمام کشور ارجاع در فارس نیز شبیه مازندران اختیاری شود. (نامه جنابعالی خطاب به وزیر محترم رفاه که همین درخواست را مطرح فرمودید ضمیمه می‌شود)

به پیوست متن مصوبات آخرین جلسه ستاد اجرایی کشور خدمت جنابعالی ارسال می‌گردد. ملاحظه می‌فرمایید که پس از مدت‌ها تلاش معاونت محترم بهداشت وزارت جلسه‌ای تشکیل می‌شود و پس از چانه زنی‌های فراوان نامش کنار امضاء مسئولین محترم بیمه از نظر ستاد استان بی‌توجهی و کم لطفی ایشان به همه تجربه‌ها و تلاش‌های میدانی ستاد استانی است و باعث دلسردی فراوان مسئولین اجرایی استان و نارضایتی پزشکان خانواده گردیده است. امید است با درایتی که از جنابعالی سراغ دارم دستور به رفع مشکلات برنامه پزشک خانواده استان بدهید تا این برنامه با شدت و حمایت‌های همه جانبه ادامه یابد.

دکتر محمد هادی ایمانیه

رییس دانشگاه

(Visited 158 times, 1 visits today)

درباره‌ Iranian Society General Physicians

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*